Завдання з теми «Україна на початку ХХ ст.»
1. Порівняти розвиток промисловості Західної і Наддніпрянської України на початку ХХ ст.
Спільні ознаки в розвитку промисловості
|
Відмінні ознаки в розвитку промисловості
| |
Наддніпрянська Україна
| ||
Західна Україна
|
2. Порівняти розвиток сільського господарства Західної і Наддніпрянської України на початку ХХ ст.
Спільні ознаки в розвитку с/г
|
Відмінні ознаки в розвитку с/г
| |
Наддніпрянська Україна
| ||
Західна Україна
|
3. Порівняти становище українського населення у складі Австрійської та Російської імперій на початку ХХ ст.
Спільні ознаки в становище населення
|
Відмінні ознаки в становище населення
| |
Наддніпрянська Україна
| ||
Західна Україна
|
4. Визначити історичну особу.
А. Голова
Українського Наукового Товариства, яке було утворене у 1907 р. Видатний
історик України, автор 10-томної «Історії України-Руси».
Б. Почесний доктор
Харківського університету. Викладала історію України на Вищих жіночих
курсах у Петербурзі. Її праці з історії України користувалися широкою популярністю. (Олександра Єфименко)
курсах у Петербурзі. Її праці з історії України користувалися широкою популярністю. (Олександра Єфименко)
В. Боровся з
поширенням інфекційних хвороб. Перші відкриття зробив на Одеській
бактеріологічній станції. Працюючи лікарем, брав участь у боротьбі з
чумою, холерою та іншими інфекційними хворобами на Поволжі і в
Туркестані.
Г. Член Київського
товариства повітроплавання. Виконав вперше у світі «мертву петлю».
Підготував та очолив перший груповий політ літаків за маршрутом Київ —
Ніжин — Київ.
Д. Один із найбільш
популярних письменників і драматургів початку ХХ ст. Обрав
реалістичний напрям своїх творів. Першим в українській літературі
створив галерею образів революціонерів, що діють у складних
психологічних ситуаціях.
Є. Він є
зачинателем українського стилю в архітектурі. Широко використовував
мотиви українського бароко і народного дерев’яного будівництва. Автор
споруди Полтавського губернського земства.
Ж. Йому належить
провідне місце в музичній культурі України початку ХХ ст. Писав музичні
твори. Займався педагогічною діяльністю. Здійснював активну музичну і
концертну діяльність.
З.
Очолював «Товариство південноросійських художників». Мав звання
академіка. Найбільш відомі його картини: «В люди», «Старенькі», «Із
пташиного польоту».
5. Прочитайте документ і виконайте завдання.
«Нехай наша історія
сумна і невідрадна, нехай ми некультурні, нехай наші маси темні,
подурені, ми все ж існуємо і хочемо далі існувати. І не тільки існувати
як живі істоти, ми хочемо жити як люди, як громадяни, як члени вільної
нації. Нас багато — цілих 30 мільйонів. Нам належить будуччина…
Ми існуємо, ми
відчуваємо своє існування і своє індивідуальне національне «Я». Наша
нація у своєму історичному процесі часто була не солідарна поміж
окремими своїми частинами, але нині увесь світ української нації, що по
всіх частинах України живе однією думкою, однією мрією, однією нацією:
«Одна, єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна, від Карпатів аж
по Кавказ». …Як не можна спинити річку, що, зламавши кригу навесні,
бурхливо несеться до моря, так не можна спинити нації, що,
прокинувшись до життя, ламає свої кайдани».
Завдання
1) Укажіть назву праці та її автора.
2) Якого року вона була видана?
3) У діяльності яких організацій брав участь її автор?
4) Яку течію в українському національному русі він започаткував, а згодом і очолив?
5) Як автор пояснює головну причину поразки визвольних змагань у попередні часи?
6) Яке завдання національного руху в Наддніпрянській Україні було вперше проголошено в цій праці?
6. Прочитайте текст і виконайте завдання.
«…Селяни дістають
право вільного виходу з общини із закріпленням у власність окремих
ділянок, які переходять до приватного володіння, з громадського наділу…
…Кожний господар,
що володіє надільною землею за общинним правом, може в будь-який час
вимагати закріплення за собою в приватну власність частини, яка належить
йому, з визначеної землі…
…господарі, за
якими закріплені в приватну власність ділянки общинної землі,
зберігають за собою право користуватися в незмінній частині тими
сіножатями, лісними та іншими угіддями, які надаються на спеціальних
підставах…
Вимоги про
закріплення в приватну власність частини з общинної землі ставляться
через сільського старосту громаді, яка за ухвалою, прийнятою більшістю
голосів, зобов’язана у місячний термін з дня подання заяви вказати
ділянки, що переходять у приватне володіння господаря…»
Завдання
1) Про яку реформу йдеться в документі?
2) Хто був її автором? Яку посаду він обіймав?
3) Якими були причини впровадження даної реформи?
4) У чому полягала її суть?
5) Які завдання переслідувала?
6) Якими були особливості її впровадження в Україні?
7. Установіть відповідність між назвами українських політичних партій Наддніпрянщини та діячами, які до них належали.
А. Українська демократична партія
|
1. І. Меленевський, О.Скоропис-Йолтуховський
|
Б. Українська радикальна партія
|
2. О.Лотоцький, Є. Чикаленко
|
В. Українська соціал-демократична робітнича партія
|
3. Б.Гринченко, С.Єфремов
|
Г. Українська революційна партія
|
4. М.Порш, В.Виниченко
|
5. М.Русов, О.Коваленко
|
Узагальнення знань №1 з історії
України 5 клас
1.
Продовжте речення.
Історія-це_____________.
Календар-це_____________.
2.
Допишіть приклади до кожного виду
історичних джерел.
Речові - ______.
Письмові-_______________________.
Етнографічні-_______________.
Зображувальні-_________________.
3.
Визначте століття за роком: 882р., 100р.
до н. е., 1187 р., 2013р.
4.
Викресліть зайве: тиждень,карта,
століття, місяць, день.
Поясніть свій
вибір.
5.
Впишіть відсутні літери в історичних
назвах.
А_Х_В, Л_Т__ИС.
6.
Складіть міні-розповідь на тему «Чому
родинне дерево є історичним джерелом».
( Не менше 5
речень)
Варіант 2
1.
Продовжте речення.
Археологія-це______________________.
Історична
топоніміка-це_____________.
2.
Упорядкуйте поняття, пов,язані з
вимірюванням часу від найменшого до найбільшого: місяць, тиждень, століття,
ера, тисячоліття, рік.
3.
Визначте століття за роком: 907 р., 200
р. до н. е., 1648 р., 1985р.
4.
Викресліть зайве: папірус, пергамент,
берест, мальовані глечики, папір.
Поясніть свій
вибір.
5.
Впишіть відсутні літери в історичних
назвах:
ЛІ_О_ИС_ЕН_Я, Ф_Л_К__ОР.
6.
Складіть міні-розповідь на тему «Чому
мова є джерелом знань про минуле».
( Не менше 5
речень)
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 5-й КЛАС
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ №2
І варіант
1.
Продовжте речення:
Історичні діячі –
це________________.
Історичні явища –
це_______________.
Університет –
це________________.
2.
Виберіть, кого ми називаємо давніми мешканцями України:
англійці, скіфи, слов’яни, греки,сармати,
кіммерійці, китайці.
3.
Яких київських князів ви знаєте? Що про них можете
розповісти?
4.
Розкажіть про українських козаків. За що вони воювали?
5.
Які події називаємо Другою Світовою війною та Великою
Вітчизняною війною?
6.
Поясніть, що таке незалежна держава? Коли було
проголошено незалежність
України?
ІСТОРІЯ
УКРАЇНИ 5-й КЛАС
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ №2
ІІ варіант
1.
Продовжте речення:
Історична подія –
це________________.
Республіка –
це___________________.
Гетьман –
це_____________________.
2.
Виберіть, кого ми називаємо давніми мешканцями України:
слов’яни, сармати, китайці, скіфи, греки, кіммерійці,французи.
3.
Яких київських князів ви знаєте? Що про них можете
розповісти?
4.
Розкажіть про українських козаків. За що вони воювали?
5.
Які події називаємо Другою Світовою війною та Великою
Вітчизняною війною?
6.
Поясніть, що таке незалежна держава? Коли було
проголошено незалежність
України?
Узагальнюючий
контроль Варіант 2
Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій.
Людина ранньої
доби. Реформація і контрреформація.
Західноєвропейські держави в ХУІ- першій половині ХУІІ ст
І рівень
1 Розгром «Непереможної армади» дав змогу Англії :
А захоплювати
колонії
Б здійснювати
навколосвітні подорожі
В продовжити пошук
морського шляху в Індію
Г вивозити золото
і срібло із Африки
2 Першими країнами, які на кінець ХУ ст. стали на шлях
пошуку нових земель і шлях до
«казкових багатств Індії», були:
А Генуя та
Венеція Б Голландія та Англія
В Португалія та
Іспанія Г Франція та Німеччина
3 У якому місті в 1517 р. М. Лютер виступив із «95 тезами»
проти продажу індульгенцій ?
А у Мюнхені Б у Гуттенберзі
В у Констанці Г у Віттенберзі
4 Передумовою якого історичного явища стало зростання в
результаті успішного завершення
Реконкісти кількості дрібного іспанського і португальського
дворянства, яке поєднувало
військовий
досвід із прагненням до збагачення і релігійним
фанатизмом?
А Ренесансу
Б Реформації
В Великих
географічних відкриттів
Г Тридцятилітньої
війни
ІІ рівень
5 Які твердження характеризують реформаційне вчення М.
Лютера ?
1) Учення про призначення, за яким Бог заздалегідь визначив
душі одних людей до спасіння, а
інших- до загибелі. Людина не здатна змінити це своєю
вірою.
2) Людина рятується лише своєю вірою.
3) Єдиним авторитетом у справах віри є Святе Письмо, Слово
Боже.
4) Людина повинна все життя наполегливо працювати. У цьому
полягає головне служіння
Богу: її успіх у земних справах – ознаки спасіння.
А 1, 4, 6 Б 1,
3, 4
В 2, 4, 6 Г 2, 3, 5
6 Яке твердження є правильним ?
А за часів Філіппа
ІІ в Іспанії було збудовано новий королівський палац- Ескоріал
Б повстання комун
ерос було спрямоване на посилення королівської влади в Іспанії
В Карл У був
захисником протестантів у своїх німецьких володіннях
Г принц Вільгельм Оранський
запровадив новий 10-відсотковий податок на всі торгові операції,
що і стало
поштовхом до революції в Голландії
7 Хто давав рекомендації щодо використання новоздобутих
колоній в Америці ?
Звідси можна …
відправляти всіх рабів, яких можна буде продати, і барвникові дерева …
А раби з цих земель коштуватимуть утричі дешевше за
гвінейських …, і нехай навіть помирають
раби в дорозі- адже не всім їм загрожує така доля…
А Х.Колумб
Б Б. Діаш
В Ф. Магеллан
Г Васко да Гама
ІІІ рівень
8 Установіть відповідність між іменем історичного діяча та
стислою характеристикою
його діяльності.
1. Ернан Кортес А Португальський мандрівник, який здійснив
першу
Навколосвітню
подорож
Б Син
португальського короля, який організував кілька морських
експедицій і
зібрав при своєму дворі кращих картографів
В Іспанський
конкістадор, який очолив завоювання Мексики
Г Італійський
мандрівник, якому приписують відкриття Америки
Д Іспанський
конкістадор, знищив державу інків
9 Установіть послідовність подій.
А приєднання
Португалії до Іспанського королівства
Б укладення Аугсбургзького
релігійного миру
В
«Варфоломіївська ніч»
Г початок
Нідерландської революції
ІУ рівень
10 Порівняйте
погляди М. Лютера і Т. Мюнцера. Визначіть спільні та відмінні риси.
Узагальнюючий контроль Варіант 1
Великі географічні відкриття: зустріч
цивілізацій.
Людина ранньої доби. Реформація і контрреформація.
Західноєвропейські держави у ХУІ- першій половині ХУІІ ст.
І рівень
1. У якій країні учасників національно-визвольної боротьби
називали «гезами»?
А у Франції Б в Іспанії
В у
Нідерландах Г у Німеччині
2. Яким документом англійський парламент вивів із
підпорядкування Риму англійську церкву?
А «Символ
віри» Б Акт про супрематію
В «Знаряддя
управління» Г Навігаційний акт
3. Першим міністром та фактичним правителем Франції за часів
правління короля Людовіка ХІІІ був:
А кардинал
Рішельє Б кардинал Мазаріні
В адмірал Коліньї Г герцог де Гіз
4. У якій країні влітку 1566 р. відбулося повстання
«іконоборців»?
А у Франції Б в Англії
В у Нідерландах Г
в Іспанії
ІІ рівень
5. Установіть відповідність між іменем історичного діяча та
стислою характеристикою його
Діяльності.
1. Ігнатій Лойола А Перший міністр та фактичний правитель
2. Кардинал Рішельє Б
Іспанський губернатор Нідерландів, який уславився
3. Герцог Альба винятковою
жорстокістю
4. Адмірал Коліньї В Перший міністр та регент Франції в останні
роки
Тридцятилітньої війни
Г Один із вождів гугенотів, який
загинув під час Варфоломіївської ночі
Д Засновник Ордену єзуїтів
6 Яке твердження є правильним?
А
конкістадор Ф. Пісарро завоював ацтеків і знищив їхню державу
Б перша
навколосвітня подорож була здійснена експедицією, очолюваною Ф. Магелланом,
хоча
сам її організатор до Іспанії не
повернувся. Він загинув у бою з місцевими племенами на Філіппінах
В
відкриття шляху навколо Африки до Індії Васко да Гамою відбулося раніше,
ніж подорож Х. Колумба
до Америки
Г
мандрівники, що здійснювали Великі географічні відкриття, ставили собі за мету дослідити
Невідомі куточки світу
7 Погляди якого політичного діяча відбиває
уривок джерела?
Коли
ви, Ваша Величносте, вирішили виявити мені велику довіру в управлінні Вашими
справами,
гугеноти ділили
державу з Вами, а вельможі поводилися так, начебто не були Вашими підданими.
Моєю першою метою
була велич короля, моєю другою метою- могутність
держави.
8 Установіть відповідність між іменами
історичних діячів та їхніми характеристиками.
1 Карл У А іспанський король, за правління якого
розпочався Національно-
2 Філіпп ІІ
визвольний рух ХУІ ст. в Нідерландах
3 Вільгельм Оранський Б
французький король, за правління якого у країні розпочались
4 Людовік ХІІІ релігійні
війни
В імператор Священної Римської імперії, за
правління якого
Розпочалась
Реформація в Німеччині
Г французький король, про якого говорили, що
він лише носив
корону,
скіпетр був у Рішельє
Д перший правитель Об’єднаних провінцій
Нідерландів
9 Установіть
послідовність подій.
А завершення першої навколосвітньої подорожі
Б початок
релігійних війн у Франції
В завершення
роботи Тридентського собору
Г початок
Реформації в Німечині
ІУ рівень
10 Як
«революція цін» вплинула на розвиток подій у Європі в ХУІ ст.?
Контрольна
робота з історії України за І семестр 8 клас І варіант
Виберіть одну
правильну відповідь
1. Дата підписання Берестейської церковної унії :
А 1569 р. В 1558 р.
Б 1596
р. Г 1571 р.
2. Перша Січ була споруджена на :
А
о.Томаківка
В річка Базавлук
Б о.Мала
Хортиця Г урочище Олешки
3. Який стан українського суспільства сформувався в
результаті колонізації Дикого Поля
А шляхта В селянство
Б міщанство Г
козацтво
4. Яка подія стала приводом до початку
Національно-визвольної війни українського народу середини ХУІІ ст.
А обмеження,
накладені на козацтво «Ординацією»1638 р.
Б оволодіння
Б.Хмельницьким Запорозькою Січчю
В захоплення і
пограбування Д.Чаплинським родинного хутора Б.Хмельницького Суботова
Г каральний похід
на Запорожжя коронного гетьмана Речі Посполитої М.Потоцького
5. Віленське перемир’я-це угода про
припинення воєнних дій :
А між Гетьманщиною
та Річчю Посполитою за умови розриву гетьманом союзу з Московією
Б між Московією та
Річчю Посполитою за умови не розпочинати переговорів про мир зі Швецією
В між Річчю
Посполитою та Кримським ханством за умови ведення спільних воєнних дій проти Гетьманщини
Г між Гетьманщиною
та Османською імперією за умови переходу гетьмана під протекторат султана
6. Установіть
відповідність між іменами історичних діячів та їх характеристиками.
1 П.Могила А Митрополит греко-католицької церкви у
1614-1637рр.
2 і.Борецький Б Православний Митрополит Київський і Галицький
у 1632-1647рр.
3 й.-В.Рутський В Перший митрополит греко-католицької церкви
4 І.Потій Г Митрополит православної церкви у 1620-1631рр
Д Єпископ Володимирський
7. Установити хронологічну послідовність подій
А Білоцерківський
договір
Б Зборівський
договір
В Андрусівське
перемир’я
Г Гадяцький
договір
8.
З шести наведених варіантів виберіть три правильних
Які твердження характеризують життя і діяльність гетьмана
П.Сагайдачного?
1 Брав участь у Хотинській війні
2 Був серед засновників Києво-Могилянської академії
3 Сприяв відновленню православної церковної ієрархії
4 Уславився взяттям фортеці Кафа
5 Брав участь у козацько-селянських повстаннях 1620-1630-х
рр..
6 Відзначився вдалими походами в Молдавію
9.
Дайте коротку відповідь.
Релігійно-громадські організації міського населення при
православних (згодом і греко-католицьких)
парафіях в Україні та Білорусі в ХУІ-ХУІІ ст.- це
___________________.
10.
Охарактеризувати
причини та передумови Національно-визвольної війни українського народу
середини ХУІІ ст.
Контрольна
робота з історії України за І семестр у 8 класі ІІ варіант
Виберіть
одну правильну відповідь
1. Дата підписання Люблінської
унії:
А 1558 р. В
1571 р.
Б 1569 р. Г
1596 р.
2.
Козаки під проводом
гетьмана П.Сагайдачного брали участь у :
А Лівонській
війні В Тридцятилітній війні
Б Хотинській
війні Г
Національно-визвольній війні
3. Хто виступав союзником Б Хмельницького в
Національно-визвольній війні в період
1648-1653 рр.?
А поляки В
турки
Б шведи Г
кримські татари
4. Яка причина змушувала козаків вирушати в морські походи?
А прагнення
налагодити торговельні зв’язки з Туреччиною
Б захопити частину
території Османської імперії
В здобути собі
здобич, визволити із рабства своїх побратимів та інших невільників
Г розгромити та
підкорити Кримське ханство
5. Яка умова
містилася як у Зборівському (1649), так і Білоцерківському (1651) мирних
договорах?
А Гетьман
позбавлявся права дипломатичних зносин з іншими державами
Б Влада гетьмана
поширювалася лише на Київське воєводство
В Шляхта
одержувала дозвіл повернутися до своїх маєтків
Г Козацький реєстр
обмежувався 40 тис. осіб
6. Установіть відповідність між подіями та їх
наслідками
1 Облога Збаража А Загибель Т. Хмельницького
2 Битва під Берестечком Б Зборівський мир
3 Четвертий Молдавський похід В
Перехід кримських татар на бік Польщі
4 Переяславська рада Г Віленське перемир’я
Д Білоцерківський мир
7. Установити
хронологічну послідовність козацьких повстань під проводом:
А Т. Федоровича
(Трясила)
Б С. Наливайка
В К. Косинського
Г М. Жмайла
8.
З шести наведених варіантів виберіть три правильних
Які явища характеризують церковне життя на українських
землях у першій половині ХУІІ ст.?
1 Укладення Берестейської церковної унії
2 Діяльність православного митрополита П. Могили
3 Діяльність греко-католицького митрополита Й.-В.Рутського
4 Виникнення православних братств у Львові
5 Відновлення ієрархії православної церкви
6 Видання Пересопницького Євангелія
9. Дайте коротку відповідь.
Збройна боротьба українського народу під проводом Б.
Хмельницького від польсько-
шляхетського панування – це ___________________________.
10. Охарактеризувати українсько-московську міждержавну
угоду 1654 року.
7 КЛАС
Контрольна робота з
історії України за
І семестр
І
варіант
1.
Назвіть
поняття, яке відповідає наведеному визначенню. Об’їзд
князем і дружиною підвладних земель
для збирання данини – це______________.
2.
Упізнайте
за описом історичну особу.
Продовжив об’єднання Київської Русі, започатковане його
опікуном. Здійснював військові походи на
Константинополь, Закавказзя, приєднав до Русі землі між
Дністром і Дунаєм. Загинув, збираючи данину
з древлян.
3.
Установіть
відповідність між датами та історичними подіями.
1)
882 р.
|
А) Повстання древлян
|
2)
945 р.
|
Б) Початок правління Ярослава
Мудрого
|
3)
1019 р.
|
В) Введення християнства на
Русі
|
4)
988 р.
|
Г) Захоплення Києва Олегом
|
4.
Установіть
хронологічну послідовність історичних подій.
А) Повстання древлян проти повторного збирання данини
князем Ігорем;
Б) Велике переселення народів;
В) Загибель князя Святослава;
Г) Похід Олега на Візантію.
5. Складіть історичний портрет одного з князів
Київської держави за планом.
1)
Походження князя, його словесний портрет.
2)
Особисті якості князя.
3) Діяльність: походи, реформи; методи
досягнення поставленої мети.
4)
Ваше ставлення до цього історичного діяча.
6. Назвіть
наслідки, які мало для Київської Русі прийняття християнства.
7 КЛАС
Контрольна робота з
історії України за
І семестр
ІІ
варіант
1.
Назвіть
поняття, яке відповідає наведеному визначенню. У Київської Русі озброєні
загони,
постійна військова сила князя - ____________________.
2.
Упізнайте
за описом історичну особу.
Князь, який усі роки свого правління провів у походах та
битвах. Завжди попереджав ворогів: «Іду на Ви».
Історик М. Грушевський назвав його «запорожцем на
престолі».
3.
Установіть
відповідність між датами та історичними подіями.
1) 1019 р.
|
А) Прийняття християнства на Русі
|
2) 988 р.
|
Б) Любецький з’їзд князів
|
3) 1097 р.
|
В) Повстання древлян
|
5)
945 р.
|
Г) Початок правління Ярослава
Мудрого
|
4.
Установіть
хронологічну послідовність історичних подій.
А) Написання «Руської правди»
Б) Упорядкування способу збирання та розмірів данини
В) Початок міжусобної боротьби між Ярославичами
Г) Запровадження християнства на Русі
5. Складіть історичний портрет одного з князів
Київської держави за планом.
1)
Походження князя, його словесний портрет.
2)
Особисті якості князя.
3)
Діяльність: походи, реформи; методи досягнення поставленої мети.
4)
Ваше ставлення до цього історичного діяча.
6. Назвіть
передумови утворення держави у східних словян.
Немає коментарів:
Дописати коментар